Supermarketlar - Aromalux У каждого бренда должен быть свой аромат
  • Oʻzbek
  • Русский
  • Supermarketlar uchun aromamarketing

    + Yoqimli muhit – mijozlar yoqimli hidga ega bo‘lgan do‘konda o‘zlarini qulayroq his qilishadi va unda o‘rtacha 25% ko‘proq vaqt sarflashadi.

    + O‘rtacha chekning o‘sishi – non, qahva, pishiriqlar va mevalarning anvoyi hidlari ishtahani qo‘zg‘atib, rejasiz xaridlar sonini 62% ga oshiradi.

    + Doimiy mijozlar – yoqimli his-tuyg‘ular mijozlar tomonidan eslab qolinadi, ular tez-tez qaytib kelishadi va vaqt o‘tishi bilan doimiy mijozlar soni ortadi.

    + Sotuvni oshirish – Tadqiqotlar shuni ko‘rsatdiki, ishtahani ochuvchi lazzatli hidlar supermarketlar savdosini 16-25% ga oshiradi.

    + Noxush hidlarni yo‘q qilish – xaridorlarning xariddan voz kechishiga olib keladigan barcha yoqimsiz hidlar (baliq, sabzavotlar, eskirganlik) 100% neytrallanadi.

    Oziq-ovqat do‘koni uchun xushbo‘y hidlar

    Oziq-ovqat do‘konlari va supermarketlar to‘g‘ri xushbo‘y hidlantirilishning eng ajoyib natijalarini ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan joylardan biridir. Har birimiz ochlik ta’sirida rejadan tashqari xaridlar amalga oshirganmiz va do‘konga «non uchun» borganimizda, oziq-ovqat bilan liq to‘la haltalarni ko‘tarib qaytib kelgan vaziyatga tushib qolganmiz.

    «Yangi pishirilgan non maxsulotlarining hidi supermarketning non bo‘limida savdoni 200% dan ko‘proq oshiradi»

    1993 yilda taniqli amerikalik psixolog va aroma marketing kashfiyotchisi Alan Xirsh yangi pishirilgan nonning hidi supermarketning non bo‘limida savdoni 200% dan ko‘proqqa ko‘paytirishini aniqladi. Xuddi shu ta’sir, hatto qo‘shni bo‘limlarda ham ozgina bo‘lsa-da kuzatiladi, agar u yerga xushbo‘y hid kirsa va u yerda oziq-ovqat mahsulotlari mavjud bo‘lsa.

    Mazali hidlar ishtahani qitiqlaydi, bu impulsli (rejadan tashqari) xaridlarni amalga oshirish ehtimolini oshiradi. Bundan tashqari, yoqimli va komfort hidlar ham tinchlantiruvchi ta’sirga ega bo‘lib, tashrif buyuruvchilarni savdo maydonchasida ko‘proq vaqt o‘tkazishiga muloyimlik bilan undaydi, bu oxir-oqibat o‘rtacha hisob-kitobga ijobiy ta’sir qiladi. Shuningdek, kerakli bo‘limlarda yomon hidlarning (baliq, sabzavotlar) salbiy ta’sirini bartaraf etadigan musaffolik va tozalik muhiti yaratiladi

    Supermarket uchun hidni qanday tanlash mumkin

    Oziq-ovqat do‘konlarini xushbo‘ylantirishning ikki yo‘li mavjud: umumiy va xududiy. Birinchi holda, butun do‘kon yoki hech bo‘lmaganda kirish joyi bitta universal hid bilan qoplanadi – bu vanil, dolchin, qahva, meva, pishiriqlarning yengil islari bo‘lishi mumkin. Ideal variant esa – har bir bo‘limni o‘z hidi bilan xushbo‘ylantirish. Bunday holda, aroma marketingining maksimal ta’siriga erishiladi.

    Kirish maydoni, kirayotgan xaridorlarga yoqimli taassurot yaratish uchun, vanil yoki dolchin bilan xushbo‘ylantirilgan bo‘lishi mumkin. Non bo‘limida yangi pishib chiqqan pishiriqlar va nonning ishtahani ochuvchi xidlari juda samarali. Qandolatlar bo‘limida – shokolad, vanil, qahva va dolchin. Sut bo‘limiga qulupnay, banan va vanil xidlari mos keladi. Baliq bo‘limiga yangi uzilgan bodring va limonning xushbo‘y xidlari foydali, bu esa yoqimsiz hidlardan xalos bo‘lishga yordam beradi.

    Bayramona xushbo‘ylik

    Maxsus tanlangan xushbo‘y hidlardan bayramlarda yoki aksiyalar paytida ham foydalanish mumkin. Masalan xushbo‘y hidli mandarin, qarag‘ay ignalari, dolchin, shuningdek glintveyn yoki shokoladdagi apelsin notalari bilan bayramona muhit yaratish yaxshi fikr xisoblanadi. Klassik yangi yil iforlari tashrif buyuruvchilarga bayramona kayfiyat bag‘ishlaydi va xaridlarni ajoyib tarzda rag‘batlantiradi.

    Qiziqarli fakt: Fransiyadagi Ashan savdo markazida rojdestvo arafasida ba’zi bo‘limlar rojdestvo pudingining hidi bilan konlarini xushbo‘ylantirilgan, shundan so‘ng bu bo‘limlarda savdo 60% ga oshdi.

    Oziq-ovqat do‘konidagi noxush hidlarni yo‘q qilish

    Oziq-ovqat do‘konlari uchun go‘sht, baliq, sabzavot, sut mahsulotlari yoki maishiy kimyo moddalari bo‘limlarida ko‘pincha uchraydigan yoqimsiz hidlarni neytrallashtirish muhim o‘rin tutadi. Yoqimsiz hid, yoqimli hiddan farqli o‘laroq, teskari reaksiyaga sabab bo‘ladi va xaridorlar orasida xariddan voz kechish kabi xolatlarga olib kelishi mumkin.

    Vaqt o‘tishi bilan bu supermarketga tashrif buyurishning kamayishi bilan ifodalanishi mumkin. Bunday bo‘limlarni tozalash vazifasini limon, yalpiz va bodringning xushbo‘y hidlari juda yaxshi bajara oladi va maxsus absorbent neytrallashtiruvchi yomon hidni yo‘q qiladi.

    Supermarketlar uchun xushbo‘ylantirish mashinasi

    Agar vazifa faqat kirish joyini xushbo‘ylantirish qilish bo‘lsa, past yoki o‘rta quvvatli bitta xushbo‘ylantirish mashinasi yetarli bo‘ladi. Xududiy xushbo‘ylantirish xolatida har bir bo‘lim uchun uning maydoniga qarab uskunalar tanlanadi. Bo‘limlarning maydoni odatda ancha katta bo‘lgan va shiftining balandligi 4 metrdan oshadigan gipermarketlar uchun yanada kuchli xushbo‘ylantirish mashinasi kerak bo‘lishi mumkin.

    Agar do‘konda murakkab tartib mavjud bo‘lsa, bir-biridan ajratilgan bir nechta zal yoki juda katta maydon (500 kv.m. dan ortiq), xushbo‘ylantirish uskunasini umumiy shamollatish tizimiga ulash mantiqqa to‘ri keladi. Bu, hatto zonalar bir-biridan ajratilgan bo‘lsa ham, shamollatish tizimiga ega bo‘lgan xonalarni teng ravishda xushbo‘ylantirish imkonini beradi.

    Professional havo xushbo‘ylantirish mashinasi dasturlash funktsiyasi bilan jihozlangan: ular do‘konning ish vaqtiga muvofiq avtomatik ravishda yoqiladi va o‘chiriladi xamda kerakli darajadagi hid intensivligini saqlab turadi. Buning yordamida aromatik suyuqlik tejamliroq sarflanadi va xodimlarning qurilmani yoqish yoki o‘chirishni unutish ehtimoli yo‘qoladi.

    Har bir brendning o'ziga xos ifori bo'lishi kerak