Qahvaxona va restoranlar - Aromalux У каждого бренда должен быть свой аромат
  • Oʻzbek
  • Русский
  • Restoran va qahvaxonalarni xushbo‘ylantirish tashrif buyuruvchilarni jalb qilish va hisobni oshirish usulidir

    Qahvaxona va restoranlar uchun aroma marketingi

    + Sotuvni ko‘paytirish – Mazali xidlar mehmonlarning ishtahani qitiqlaydi, o‘rtacha chek va sotuvlarni 15-60% ga oshiradi.

    + Yangi mijozlarni jalb qilish – ishtaxani ochuvchi hid bilan oldidan o‘tib ketayotgan odamlar oqimidan qo‘shimcha mijozlarni jalb qilishingiz mumkin.

    + Moyillik atmosferasi – mehmonlar yoqimli atmosferaga ega restoran va qahvaxonalarda o‘zlarini qulayroq his qilishadi va ularda o‘rtacha 32% ko‘proq vaqt sarflashadi.

    + Doimiy mijozlar – yoqimli his-tuyg‘ular tashrif buyuruvchilar tomonidan eslab qolinadi, ular tez-tez qaytib kelishadi va vaqt o‘tishi bilan doimiy mijozlar soni ortadi.

    + Yoqimsiz hidlarni yo‘q qilish – mehmonlarning orasida qaytib ketisha olib keladigan barcha yoqimsiz hidlar (oshxona, hojatxona, tamaki tutuni va boshqalar) 100% neytrallashtiriladi.

    Restoran va qahvaxonalar uchun iforlar

    Restoran biznesi professional xushbo‘ylantirish savdoga eng muhim ta’sir ko‘rsatadigan sohalardan biridir. Xushbo‘y hidlar mehmonlarning ishtahasini qitiqlaydi, bu o‘rtacha chekning ko‘payishida aks etadi, shuningdek, o‘tayotgan odamlar oqimidan qo‘shimcha mijozlarni jalb qilish qobiliyatiga ega. Aromamarketingning yana bir muhim yo‘nalishi – bu qahvaxona va restoranlarning ichki xushbo‘ylantirishsi.

    Qahvaxona va restoranlarning atmosferasini yaxshilash uchun qanday hid guruhlari qo‘llaniladi?

    Qahvaning ifori. Zamonaviy odam bu ichimlikni ertalab ham, kechqurun ham ichishga tayyor va havosi qahva bilan to‘yingan muassasa, albatta, esida qoladi.

    Choylarning ifori. Do‘stlar bilan uchrashuvlar, iliq uy muhiti – bu choy uyg‘otadigan uyg‘unliklar. Va u juda qulaylik va samimiyat bo‘lgan joyga kelishni yana va yana xohlaydi.

    Non va pishiriqlarning ifori. Eng jozibali «eyish mumkin bo‘lgan» hidlardan biri – bu mazali ta’mni tatib ko‘rishni xohlash kafolatlangan. Odamlarga shuning uchun xam yoqadi-ki, chunki u bolalikning baxtli onlarini eslatadi, buvi yoki ona oilani xursand qilish uchun shunday unli taomlarni pishirgan.

    Meva va rezavorlarning ifori. Yozni eslatadi va u bilan birga – dam olish, plyaj, sayohat, romantika. Bunday yoqimli uyhunliklar sizni muassasada biroz qolishga majbur qiladi. Va yana – shirinlikni tatib ko‘rishni, chunki uning nafaqat hidini, balki ta’mini ham his qilishni xohlaydi.

    Daraxt-po’stloq ifori. Bu hidlar restoran uchun ajoyib tanlovdir, chunki ular qimmat, ammo shinamlik tuyg‘usini uyg‘otadi.

    Qahvaxonalar uchun ishtaxali xushbo‘y hidlar

    Qahvaxonani ishtahani ochuvchi xushbo‘y hidlar bilan to‘ldirishda asosiy vazifa o‘rtacha chekni oshirish yoki ularning e’tiborini menyudagi ba’zi narsalarga (masalan, shirinliklarga) jalb qilish uchun tashrif buyuruvchilarning ochlik tuyg‘usini qitiqlashdir. Qahva, pishiriqlar, non va shirinliklarning iforlari bu maqsadlar uchun eng mos keladi.

    “Tchibo va Jacobs” o‘z qahvaxonalari atrofidagi havoni yangi qaynatilgan qahva hidi bilan xushbo‘ylantirganlarida, tashrif buyuruvchilar soni o‘rtacha 70-150% ga oshdi.

    Ushbu usulning natijasi nisbatan aniq va deyarli darhol seziladi: cheklardagi pozitsiyalar soni ko‘payadi, xushbo‘y hidga mos keladigan taomlarni sotilishi ko‘payadi, o‘tayotgan oqimdagi odamlar ishtahani ochuvchi hidning manbasiga qiziqishni boshlaydilar.

    Restoranlarning ichki qismini xushbo‘ylantirish

    Bu usul yanada nozik yondashuvni talab qiladi va ko‘pincha restoranlarda qo‘llaniladi. Bunday holda, asosiy maqsad muassasaning ichki qismi va menyusi bilan uyg‘unlashgan qulay va taskin beruvchi muhitni yaratishdir.

    Ichki makonni malakali xushbo‘ylantirishning ta’siri mehmonlarning xonada o‘tkazadigan vaqtini ko‘payishida ifodalanadi, bu o‘rtacha hisob-kitob chekga ijobiy ta’sir qiladi, shuningdek, mamnuniyat bilan yoqimli atmosferaga ega restoranga qaytib keladigan doimiy mijozlar sonining bosqichma-bosqich o‘sishida namoyon bo‘ladi.

    Qandolatxonalar, novvoyxonalar va oziq-ovqatlar kortlarini xushbo‘ylantirish

    Qandolat do‘konlari va novvoyxonalarda aroma marketing ham savdoni sezilarli darajada oshirishi mumkin. Qahva va yangi pishirilgan mahsulotlarning hidlari ishtahani ochadi va xaridorlarni rejalashtirilmagan xaridlarni amalga oshirishga undaydi.

    Bu ta’sir ko‘pincha o‘z novvoyxonasi bo‘lgan supermarketlarda kuzatiladi: yangi nonni javonlarga qo‘ygandan so‘ng, hatto do‘konning qo‘shni bo‘limlarida ham savdo ko‘payadi. Bundan ko‘plab xalqaro qahvaxonalar, ayniqsa savdo markazlarining oziq-ovqat kortlarida joylashgan muassasalar ham foydalanadi.

    Qahvaxona va restoranlarda noxush hidlarni yo‘q qilish

    Noxush hidlar, yoqimli hidlardan farqli o‘laroq, qahvaxona va restoranlarning savdosiga salbiy ta’sir ko‘rsatadi. Tamaki hidlari, oshxonadan, hojatxonadan, nosoz shamollatish tizimi va hokazolardan ko‘p odamlar uchun yoqimsiz va mehmonlarning qaytib chiqishiga sabab bo‘ladi.

    Bu muammo qahvaxona va restoranlarning muammoli joylaridagi havoni tozalik hissi beradigan xushbo‘y xidlar bilan to‘ldirish orqali qisman hal qilinadi: dengiz shabadasi, nilufar, ko‘k choy, yalpiz. Ammo oddiy xushbo‘ylik berish muammoni to‘liq hal qilmaydi, chunki bu holda yoqimsiz hid zarralari shunchaki yoqimli hid bilan niqoblanadi va ong osti sezgisi darajasida sezilishda davom etadi. Barcha kiruvchi hidlarni 100% yo‘q qilish uchun maxsus absorbent neytrallash vositasidan foydalanish yaxshidir.

    Qahvaxona va restoranlarni xushbo‘ylantirish uchun uskunalar

    Restoran yoki qahvaxona uchun nafaqat havo spreyi, balki maxsus qurilma – aroma mashinasi kerak. U xushbo‘y suyuqlikni tuman shaklida havoga chiqarishi tufayli aroma konsentratsiyasining kerakli darajasini saqlab turishga qodir. U uzoq vaqt davomida cho‘kib qolmaydi, xonani yoqimli hidlar bilan to‘ldiradi.

    Odatda, qahvaxona va restoranlarning mijozlar xududining maydoni 100-200 kvadrat metrdan oshmaydi, bu kichik va o‘rta quvvatli aroma mashinalaridan foydalanishga imkon beradi. Ba’zi hollarda faqat kirish joyini (resepshn) xushbo‘ylantirish kifoya.

    Ko‘chadagi xushbo‘ylik va o‘tayotgan odam oqimidan mijozlarni jalb qilish uchun yanada kuchliroq qurilmalardan foydalanish tavsiya etiladi. Buning sababi shundaki, ko‘chadagi xushbo‘ylik xonaning devorlari bilan chegaralanmagan va uning kontsentratsiyasi doimo saqlab turish kerak.

    Shunday qilib, restoran va qahvaxonalarni xushbo‘ylantirish qilish mijozlarni jalb qilish va ushlab turish uchun kuchli vosita bo‘lib, biznesni rivojlantirish va daromadlarni doimiy ravishda oshirishga intilganlar tomonidan e’tibordan chetda qolmasligi kerak.

    Har bir brendning o'ziga xos ifori bo'lishi kerak