Kiyim-kechak va poyabzal do‘konlari - Aromalux У каждого бренда должен быть свой аромат
  • Oʻzbek
  • Русский
  • Mijozlarni do‘konga jalb qilish va ularni qaytib kelishiga undash uchun hidlardan qanday foydalanish kerak

    Do‘konlar uchun aromamarketing

    + Savdolarning ko‘payishi – to‘g‘ri tanlangan hidlar impulsiv xaridlarni rag‘batlantiradi, bu esa do‘kon daromadini 15-20% ga oshiradi.

    + Yangi mijozlarni jalb qilish – kiraverishda xushbo‘y hidlarni yengil purkash, u yerdan o‘tib ketayotgan odamlarni qayerdan bunchalik yoqimli hid kelayotgani qiziqtiradi va savdo joyiga e’tiborini qaratadi.

    + Doimiy mijozlar – ijobiy taassurot qoldirgan joyga, yana tashrif buyurishni xohlaydi kishi, shuning uchun odamlar xarid qilishdan mamnun bo‘lgan joyga qayta-qayta borishadi.

    + Yoqimli muhit – do‘konning xushbo‘y qilingan bo‘limida tashrif buyuruvchilar o‘rtacha 20% uzoqroq vaqt qolishadi.

    + Yomon hidlarni yo‘q qilish – yoqimsiz hidlarni 100% ga neytrallashtirish (hojatxona, libos o‘lchash xonalarida ter hidi, xonadagi namlik, maishiy kimyo moddalari).

    Xushbo‘y hid taralishi – xaridor uchun kurashish usuli

    Savdo muassasalari orasida raqobat har doim yuqori, shuning uchun afzallik beruvchi har qanday usuldan foydalanish kerak. Tashrifchilar tomonidan eslab qolishning eng samarali usullaridan biri bu do‘konga xushbo‘ylik berishdir. Darhaqiqat, hid hissi orqali odamga ko‘rish va eshitishdan ko‘ra kuchliroq ta’sir ko‘rsatish mumkin: rasm va iboralar tanqidiy baholanadi, ammo hidlar darhol ma’lum his-tuyg‘ularni uyg‘otadi.

    Nike ma’lumotlariga ko‘ra, xaridorlar xushbo‘y va hidsiz bo‘lim o‘rtasida tanlovga ega bo‘lganida, odamlarning 84 foizi xushbo‘y savdo do‘konida xarid qilishni afzal ko‘radi, hatto u yerda narxlar 10-20% yuqori bo‘lsa ham.

    Aromatik kompozitsiyani yengil purkash to‘g‘ridan-to‘g‘ri kirish joyidan boshlanishi kerak – bu o‘tayotgan odamlarni jalb qiladi. Va agar muassasa savdo markazida joylashgan bo‘lsa, unda uning xushbo‘yligi uni ajratib turishga, chegaralarni belgilashga imkon beradi. Negaki, savdo markazlari ko‘pincha oziq-ovqat do‘koni, oyoq kiyim butiki, kitob do‘koni, maishiy kimyo bo‘limi yonma-yon bo‘lib va ulardagi tovarlarning hidlari aralashib, xaridorlarni assortimentni o‘rganishdan ko‘ra, tezda chiqib ketishga undaydigan noxush aralashma xidni yaratadi.

    Do‘konlar uchun qanday iforlar guruhlari mos keladi

    Gullarning ifori. Ayollarga yoqadi, chunki ular romantika, bayramlar, qiziqarli tadbirlar haqidagi xayollarni uyg‘otadi. Chakana savdo do‘konlarida ayollar tovarlari – ichki kiyim, liboslar, kosmetika, zargarlik buyumlari bilan keng qo‘llaniladi.

    O‘t-o‘lanlarning ifori. Ular o‘tkir yoki musaffo bo‘lishi mumkin, lekin har qanday holatda ham ular sizni dam olishga va xotirjamlik bilan xarid qilishga undaydi.

    Daraxt-po’stloq ifori. Iliq va achchiq, bu xidlar hashamat va nafislik muhitini yaratadi. Ular amalda bu yerda xarid qilish obro‘li va maqomli degan g‘oyani ilhomlantiradi. Kiyim va poyabzalli elita butiklari, mebel do‘konlari uchun mos keladi.

    Sitrus mevalarining ifori. Har qanday do‘kon uchun ajoyib musaffolashtirgichlar, ular bu joy toza va ozodalik hukm surayotgligini bildirayotganga o‘xshaydi.

    Meva va rezavorlarning ifori. Yoqimli va nafis muhit yaralishi kerak bo‘lgan joy – bolalar uchun tovarlar bo‘limlarida, taqinchoqlar do‘konlarida ularning shirin sersuv ifori taralishi kerak.

    Carm va tamakining ifori. Erkaklar parfyumlari, kuchli jins vakillari to‘g‘ri joyga kelganligini va bu yerda o‘zlariga kerak bo‘lgan hamma narsani – kiyim-kechaklar, oyoq kiyimlar, parvarishlash vositalarini albatta topishlarini ta’kidlaydi.

    Dengizning ifori. Ular har qanday murakkab muhitda tozalik hissi yaratadi, maishiy kimyo, uy-ro‘zg‘or texnikasi bo‘limlari uchun idealdir.

    Do‘konlarda noxush hidlarni qanday yo‘q qilish mumkin

    Eng muammoli joylar – hojatxonalar va liboslarni o‘lchab ko‘rish xonalari. Shuningdek, xona podvalda, yarim podval qavatlarda joylashgan bo‘lsa, ko‘pincha namlik yoki chirish hidi bilan muammolar paydo bo‘ladi. Yoqimli atmosferani yaratish uchun dengiz shabadasi, laym, yalpiz, bergamot, lavanda kabi musaffo islar notalari mavjud bo‘lgan hidlar kerak. Biroq, do‘kon uchun bunday xushbo‘ylantiruvchilarni sotib olish muammoni to‘liq hal qilishni anglatmaydi. Noxush hidlar bostiriladi, lekin butunlay yo‘q qilinmaydi. Ularni butunlay yo‘q qilish uchun neytrallashtiruvchi-absorbent kerak.

    Do‘konlarni professional xushbo‘ylantirish qilish uchun uskunalar

    Maydoni bo‘yicha, bu savdo muassasalari juda turli bo‘lishi mumkin – 50 kvadrat metr ham va 5000 kvadrat metr ham. Lekin ularning har biri uchun aroma mashinalari mavjud: kichik hajmli va kam quvvatli – oddiy o‘lchamdagi do‘konlar uchun, katta va samarador – keng gipermarketlar uchun. Barcha qurilmalar avtomatik rejimda ishlashi mumkin – ma’lum bir jadvalga muvofiq yoqilishi va o‘chirilishi kerak.

    Shunday qilib, aromatizator yordamida xaridorlarni do‘konga qanday jalb qilish va ularni yana bu yerga kelishga undash masalasini hal qilishni sezilarli darajada osonlashtirish mumkin.

    Har bir brendning o'ziga xos ifori bo'lishi kerak